torsdag 20. oktober 2011

Så var det vår tur....

Kongeørn med et våkent blikk


Endelig var det vår tur til å få lønn for alle timene vi har brukt til planlegging, og ikke minst bygging og forflytting av fotoskjul... Etter å ha lest mange blogger om fotografering fra skjul og beskrivelser av hvordan dette skal gjøres har vi etter to års planlegging klart å få rovfugl på åte. At det skulle være en kongeørn gjorde første runde helt fantastisk.


Ravn som kikker inn i kamuflasjen

Tidlig morgen over Karmøyheiå

Både Hans Jørgen og Knut Egil sine blogger har flotte beskrivelser av prosjektet. Flott å være flere sammen, ting går litt letter da, mye som må på plass i et slikt prosjekt. 

Nå kjenner jeg meg som en ekte naturfotograf, etter å ha jobbe i lang tid med dette prosjektet og lykktes. Glad for at en har slike muligheter her på Karmøy, selv om det krever tid og innsats. Jeg tror de fleste har flotte naturopplevelser i nærområdet, det er alle bloggene på naturfotografbloggen et bevis på. Disse er til god inspirasjon.



Mine bilder er nok ganske like som de Hans Jørgen og Knut Egil har på sine blogger, men det betyr lite for en stolt naturforograf! Takk for opplevelsen, og flere skal det bli!




Mye kraft i klørne


Kongeørna har et vingespenn mellom 190 -225 cm 

Den er litt mindre enn havørna som har et vingespenn på 190 - 240 cm

Jeg brukte både 300mm 2,8 og 200 - 400mm, kommer nok til å bruke 200 - 400mm fremover, fint å kunne variere brennvidden. Jeg tok et bilde av kongeørna, med coolpixen. Det gir ca samme avstand som vi hadde Kongeørna på. 


Mye utstyr, for en heldags fotografering.

Kongeørna gjennom gluggene, med Coolpix  P7000

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar